Βιογραφικό Σημείωμα Αικατερίνης Ασωνίτου
Είναι Εργαστηριακό Διδακτικό Προσωπικό (ΕΔΙΠ) στη Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού στο ΕΚΠΑ με γνωστικό αντικείμενο “Αναπτυξιακές, Κινητικές Διαταραχές σε παιδιά”. Είναι Πτυχιούχος Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού με ειδίκευση στην “Ειδική Φυσική Αγωγή” της ΣΕΦΑΑ/ΕΚΠΑ. Επίσης, Πτυχιούχος του Τμήματος Εκπαίδευσης & Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία του ΕΚΠΑ. Ο διδακτορικός της τίτλος είναι στην ειδική αγωγή & γνωστική ψυχολογία κι έχει θέμα: “Η αξιολόγηση των γνωστικο-κινητικών ικανοτήτων ως μέσο ταξινόμησης των μαθητών με και χωρίς αναπτυξιακή διαταραχή κινητικού συντονισμού: πρώιμη ανίχνευση μαθησιακών δυσκολιών στην προσχολική ηλικία”, στο Τμήμα Ψυχολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου Κοινωνικών & Πολιτικών Επιστημών.
Είναι μέλος του Εργαστηρίου Προσαρμοσμένης Κινητικής Δραστηριότητας/ Αναπτυξιακών και Κινητικών Διαταραχών, με το οποίο έχει συμμετάσχει με σύμβαση έργου σε πληθώρα ευρωπαϊκών και εθνικών ερευνητικών έργων (χρηματοδοτούμενων ή μη). Έχει διδάξει σε Ακαδημαϊκά Ιδρύματα εντός Ελλάδας σε προπτυχιακά και μεταπτυχιακά μαθήματα και έχει επιβλέψει την εκπόνηση πολλών πτυχιακών εργασιών. Έχει σημαντικό επιστημονικό έργο αλλά και διοικητικό. Έχει σημαντικό συγγραφικό έργο δημοσιευμένο, επιστημονικές δημοσιεύσεις και συμμετοχές σε συμπόσια και συνέδρια εντός και εκτός Ελλάδας. Σχετικές αναφορές παρουσιάζονται σε δραστηριότητες εθελοντικής & κοινωνικής προσφοράς. Η ερευνητική της δραστηριότητα σχετίζεται με την κινητική και γνωστική αξιολόγηση παιδιών με και χωρίς αναπτυξιακές διαταραχές, την εξέταση βέλτιστων στρατηγικών κινητικής μάθησης και προγραμμάτων γνωστικο-κινητικής παρέμβασης, το σχεδιασμό αναπτυξιακών προγραμμάτων Προσαρμοσμένης Κινητικής Δραστηριότητας με σκοπό την κοινωνική ενσωμάτωση/ένταξη, την ψυχαγωγία και τον αθλητισμό ατόμων με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Συμμετέχει ως εκπαιδεύτρια σε προγράμματα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης σε θεματικές, που άπτονται των ερευνητικών της ενδιαφερόντων. Τέλος, έχει συμμετάσχει σε επιμορφωτικές συναντήσεις με γονείς και εκπαιδευτικούς σε θέματα εκπαιδευτικής παρέμβασης και ειδικής αγωγής.