Η Φυσική Αγωγή ως αναπόσπαστο κομμάτι του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος δε θα μπορούσε παρά να έχει ισότιμο ρόλο στη διαδικασία της ένταξης παιδιών με ειδικές ανάγκες στη γενική εκπαίδευση και προσφέρει πολύτιμες υπηρεσίες σ’ αυτή τη νέα εκπαιδευτική και κοινωνική πραγματικότητα που λέγεται ‘‘ένταξη’’.
Ο ρόλος της Φυσικής Αγωγής θεωρείται ιδιαίτερα σημαντικός στην ένταξη ενός παιδιού με ειδικές ανάγκες σε σχολείο γενικής εκπαίδευσης, διότι προσφέρει όλες εκείνες τις ευκαιρίες που δίνουν τη δυνατότητα στο παιδί να αναπτύξει κινητικές δεξιότητες κατάλληλες για συμμετοχή σε αθλητικές δραστηριότητες και δραστηριότητες αναψυχής, διαπροσωπικές και κοινωνικές σχέσεις, αυτοπεποίθηση και θετική γνώμη για τον εαυτό τους.
Η διαδικασία εκπόνησης προγραμμάτων Φυσικής Αγωγής σε τάξεις, που συμπεριλαμβάνονται παιδιά με ειδικές ανάγκες, έχει απασχολήσει τους ερευνητές περισσότερο από δύο δεκαετίες.