Skip to main navigation Skip to main content Skip to page footer
Κεντρική σελίδα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΕΙΔΙΚΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ & ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

ΤΟΜΕΑΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

Στον τομέα της Ειδικής Αγωγής η Προσαρμοσμένη/Ειδική Φυσική Δραστηριότητα συμβάλλει στα εξής:

Ανίχνευση Διαταραχών &  Πρώϊμη Εκπαιδευτική Παρέμβαση         

  • στο γνωστικό τομέα
  • στη φυσική και κινητική εξέλιξη
  • σε ψυχικές διαταραχές

 

1. Αξιολόγηση θεμελιωδών κινητικών προτύπων και αντίληψης του σώματος. (Assessment of fundamental motor skills and body perception).

2. Αξιολόγηση οπτικής - κινητικής αντίληψης και προσανατολισμού.

 (Assessment of visual-motor perception and orientation).

3. Αξιολόγηση κιναισθητικής αντίληψης. (Assessment of kinesthetic awareness).

4. Αξιολόγηση φυσικής κατάστασης. (Assessing physical fitness).

5. Αξιολόγηση αδρής και λεπτής κινητικότητας.

(Assessment of fine and gross motor development).

6. Αξιολόγηση γνωστικών ικανοτήτων και μαθησιακών δυσκολιών.

(Assessment of cognitive abilities).

7.  Ανίχνευση και αξιολόγηση κινητικών καθυστερήσεων.

(Screening and assessment of motor delays).

8. Ανίχνευση διατροφικών διαταραχών (Detecting eating disorders).

9. Αξιολόγηση της ποιότητας ζωής, της σχετιζόμενης με την υγεία.

(Assessment of quality of  life, health-related).

 

Πρώϊμη εκπαιδευτική παρέμβαση

  • στο σχολικό περιβάλλον
  • σε ιδρύματα
  • σε νοσοκομεία
  • κατ’οίκον
  • στην κοινότητα, Δήμους, κ.λ.π.

 

Κοινωνική ένταξη

  • σε όλα τα παραπάνω και όχι μόνο

 

Σχεδιασμός εξατομικευμένων προγραμμάτων εκπαιδευτικής παρέμβασης με στόχο την ένταξη (Individualized Educational Program –IEP)

Κατηγορίες παιδιών που μπορούν να ενταχθούν στο γενικό σχολείο:

☺ παιδιά με ελαφρά νοητική καθυστέρηση

☺ παιδιά με προβλήματα ομιλίας

☺ παιδιά με προβλήματα συμπεριφοράς

☺ παιδιά με προβλήματα ακοής

☺ παιδιά με τύφλωση

☺ παιδιά με υψηλό δείκτη νοημοσύνης

☺ παιδιά με ελαφριές μορφές εγκεφαλικής παράλυσης

☺ παιδιά με κινητικές αναπηρίες

 

Κατηγορίες παιδιών που δεν μπορούν να ενταχθούν στο γενικό σχολείο:

  • παιδιά με πολλαπλές αναπηρίες
  • παιδιά με σοβαρές και βαριές μορφές νοητικής καθυστέρησης
  • παιδιά με αυτισμό
  • παιδιά με βαρείες μορφές εγκεφαλικής παράλυσης
  • παιδιά με ψυχώσεις

 

Παρέμβαση, εκπαίδευση και συμβουλευτική της οικογένειας (π.χ. σχολές γονέων)

 

Πρόσβαση σε φορείς παροχής υπηρεσιών, κ.ο.κ.