α) Ο προγραμματισμός δραστηριοτήτων για την ανάπτυξη της γενικής φυσικής κατάστασης των ατόμων, που υστερούν ως προς τις φυσικές τους ικανότητες (καρδιαναπνευστική λειτουργία, μυϊκή δύναμη, αντοχή, ευκαμψία, επιδεξιότητα και ταχύτητα). Επίσης, η βελτίωση των θεμελιωδών κινητικών προτύπων (βάδισμα, τρέξιμο, άλματα, ρίψεις), τα οποία αποτελούν τα συστατικά στοιχεία σύνθετων κινητικών δεξιοτήτων.
β) Η ανάπτυξη προσαρμοσμένων κινητικών προγραμμάτων, σε κύκλο ομαδικών ή ατομικών δραστηριοτήτων με κύριο στόχο την ψυχαγωγία και ποιότητα ζωής των ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
γ) Η εξασφάλιση της υγείας μέσω της εξάσκησης των υποστηρικτικών μυϊκών μαζών, δηλαδή του κορμού (ράχης, κοιλιακούς), που βοηθούν στη σωστή όρθια στάση και λειτουργία των οργάνων και συστημάτων (καρδιαναπνευστικό, γεννητικό, ουροποιητικό και πεπτικό), που βρίσκονται στις σωματικές κοιλότητες (θώρακας, πύελος).
δ) Η εκμάθηση μεθόδων νευρομυϊκής χαλάρωσης και καταπολέμησης της νευρικής και μυϊκής έντασης σε μαθητές με μυϊκή σύσπαση, νευρολογικές διαταραχές και υπερκινητικότητα. Αυτού του είδους οι δραστηριότητες βοηθούν, επίσης, στην απόκτηση μηχανισμών ψυχολογικής προσαρμογής και κοινωνικών ενδιαφερόντων, που επιτρέπουν έναν φυσιολογικό τρόπο ζωής.
ε) Η διδασκαλία κινητικών δεξιοτήτων σε άτομα με προβλήματα νευρομυϊκής συναρμογής. Οι κινητικές δεξιότητες, που διδάσκονται, βοηθούν το άτομο να συναγωνίζεται με τους συνομηλίκους του επαρκώς, προωθώντας έτσι την πλήρη και ταχεία ένταξή του στο ευρύτερο κοινωνικό σύνολο.